En leveregel der er værd at huske på...

Leveregler er noget spøjst noget, synes jeg. Jeg har gået på flere studier og arbejdet flere steder hvor den slags er blevet skrevet ned. Den slags skal ikke skrives ned. 

At man skal behandle andre mennesker og vores jord med respekt eller at man skal være overfor andre som man selv ville ønske de var overfor en. For det burde ikke blive skrevet ned, det burde man prøve at være uanset om en fin planche på væggen mindede dig om det eller ej. Man skal altid opføre sig pænt og ordentligt. Der er ikke nogen undskyldning for det modsatte. Det er der bare ikke. Jeg er egentlig også lidt af den holdning, at hvis andre behandler dig dårligt, så er det bedste ikke at give igen af samme skuffe. Det bedste er, at vise hvad der havde været det rigtige i den situation. At overøse-pøse med kærlighed. Kærlighed er vejen frem.

Nå, men jeg har fundet et citat, motto, ordsprog eller hvad man kalder den slags, som for mig giver mening som en leveregel. I hvert fald lige der hvor jeg står og er i livet, lige nu. Ikke en leveregel som jeg vil have hængt op i klasseværelse eller storrumskontorer, men et jeg vil bære med mig og hive frem når jeg lige har brug for det:

"Det bliver godt til sidst, hvis ikke det er godt, er det ikke til sidst endnu."

Måske står du også lige der og har brug for en opsang, et kærligt knus og en der siger "Det skal nok blive godt". Måske ryster du på hovedet og tænker, du ikke kan bruge det til noget, der hvor du er lige nu. Men måske en gang. Måske. Og ellers, så tog det dig nok hellere ikke meget mere end 2 minutter at scrolle videre.



Kommentarer

Populære indlæg