Hjemmespa: sukkerskrub til tørre fødder, hænder og krop

Hjemmespa: sukkerskrub til tørre fødder, hænder og krop - hejmagi.blogspot.com - @juliemakes

Findes der noget bedre end at pleje sig selv? Sådan hvis du mærker rigtigt efter? Personligt, så glemmer jeg det i den travle hverdag vi nu har, eller jeg tilsidesætter i hvert fald mig selv. Ofte. Men så en gang imellem, når man tager sig tid til at gøre noget godt for sig selv, som egentlig kun tager 10 minutter, så føles det bare SÅ RART! Og så tænker man, hvorfor der skulle gå så længe, før man lige fik prioriteret sig selv.

Noget jeg godt kan lide at forkæle mig selv med, er fodbad. Det er bare så rart at sidde der og slappe af, med fødderne i vand. For man kan ikke andet end bare at slappe af, måske nyde en kop kaffe og læse i et blad samtidig (hvis man har husket at arrangere det inden man stikker fødderne i), for hvis du forsøger at gøre noget andet, så er der vand overalt.

For at gøre fodbadet fuldendt, så kombinerer jeg det med en sukkerskrub med kokosolie og jojobaolie. Min hud bliver SÅ blød, og selvom det er olie, så føles huden ikke fedtet bagefter.

Ingredienser:
Beholder til sukkerskrubben, jeg har brugt et glas der tidligere har været flødeost i
8 spiseskeer rørsukker
2 teskeer jojobaolie
2 spiseskeer kokosolie, det skal være blødt og ikke have stået på køl inden

Fremgangsmåde:
Hæld alle ingredienserne i en skål og bland det med en ske. Hæld på glas og opbevar det i dit køkkenskab/badeværelsesskab.

Dyp fødderne i vandet og lad dem blive varmet dejligt op i et par minutter, eller ti, tag en fod op ad gangen og smør og skrub omkring én teske sukkerskrub på, lad det gerne sidde og trække lidt ind inden du sætter foden i vandet igen og fortsætter med den anden fod, og når du så ikke gider sidde med fødderne i vand længere, så tørrer du bare efter med et håndklæde.

Tip! Du kan også bruge skrubben på dine hænder eller på hele kroppen. Fx kan du have skrubben stående ved siden af håndvasken, og når du vasker hænder kan du efterfølgende tage en lille skefuld i hænderne og gnide det godt ind og derefter skylle det af igen. Vupti! Mega bløde hænder. Det er bedre end håndcreme! Eller tag den med i bad og skrub hele din krop ind. Jeg vil garantere dig at din hud bliver blød ♥

Jojobaolie er en flydende voks, koldpresset af jojobanødder. Den består primært af omega-9 fedtsyrer og er velegnet til sensitiv og normal-tør hud, den er talgregulerende og indeholder naturlig solbeskyttelse.

Kokosolie indeholder omega-9 og omega-3 fedtsyrer og virker beskyttende og plejende. Kokosolie er lidt længere om at blive optaget af huden end jojobaolien, men hvis man tørrer efter med et håndklæde når man har skyllet efter med vand, så er den fedtede følelse minimal.

Tag dig tid, forkæl dig selv, du har fortjent det! ♥


Hjemmespa: sukkerskrub til tørre fødder, hænder og krop - hejmagi.blogspot.com - @juliemakes

Kommentarer

Populære indlæg