sommer, sol og blomster i håret

blomsterpiger - sommer, sol og blomster i håret - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

Hvert år når blomsterne begynder at titte frem i vejkanter, grøfter og haver, så kribler det i i mine fingre og sommerfuglene flagrer i min mave, for så er det igen tid til at bære blomster i håret.

Lige så længe jeg kan huske, har jeg været helt forelsket i, at gå og plukke blomster. Til buketter og til kranse. Til mig selv og til at forære væk. 
Jeg tror næsten ikke jeg kender noget bedre, her om sommeren.

Jeg husker tydeligt en ferie i Sverige med mine forældre, da jeg var yngre. Vi havde lejet et sommerhus i en by der hed Broby. Min papfar som ellers er planlægger ned til mindste detalje, havde skrevet adressen i GPS'en og vi kørte afsted. Da vi stod i Broby et par timer senere kunne vi bare ikke finde sommerhuset. 
Det var den forkerte Broby og vi skulle 600 km længere op i Sverige. Da vi endelig ankom mange timer senere, kom vi frem til det hyggeligste røde sommerhus midt på en blomstermark, og jeg var i himlen. Jeg kunne gå i timevis og kigge og dufte og plukke blomster. 
Det kan jeg stadig.

Det ser ud som at Sienna har samme interesse som mig, for blomster. Lige så snart hun kommer på græs sidder hun og plukker de små hvide Bellis blomster og på altanen har hun svært ved at holde fingrene fra Stedmoderblomsterne. De ligger alle vegne. 

Hun synes også det var en fest at gå ud på den lille mark ved Farmor og Farfars hus og plukke blomster sammen med mig i dag, hvorefter vi sad på et tæppe og lavede kranse. Jeg tog først en krans på hovedet og lagde efterfølgende en på hovedet af hende og hun kravlede glad og frejdigt omkring i en times tid, uden at vise den mindste interesse for, at tage den af. Først da vi skulle spise aftensmad tog jeg den af hende. Mors pige ♥


Hvad synes du er det bedste ved sommeren?

blomsterpiger - sommer, sol og blomster i håret - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

blomsterpige - sommer, sol og blomster i håret - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

Kommentarer

Populære indlæg