jeg har aldrig været gladere - #100dagemedglæde dag 1-20


For snart en lille måned siden, tog jeg en beslutning. En beslutning som både ville have betydning for mig alene men også min lille familie. Jeg ville være glad. 

Ikke fordi jeg som sådan ikke var glad i forvejen, men det job jeg havde inden jeg gik på barsel, var ikke det samme jeg skulle tilbage til efter barsel og det var jeg ked af, mest fordi jeg ikke kendte til det nye og jeg vidste jo hvad det var jeg kom fra.
Faktisk havde jeg allerede taget beslutningen da jeg skulle tilbage på arbejde, at jeg ville se det som en udfordring og at jeg nok ville finde ud af at det ikke var så slemt endda. Det fungerede også at holde humøret højt på jobbet, men alt det jeg havde irriteret mig over i løbet af dagen, kom så ud om aftenen og i weekenderne i form af dårligt humør og træthed. Så jeg besluttede at gøre det til et projekt, at jeg skulle være glad. Hver dag. Både på job og derhjemme. 

Jeg er i den grad blevet bekræftet i, at vi er vores egen lykkes smed. Siden jeg startede med at poste et billede om noget der gør mig glad hver dag (Næsten. Der har været dage hvor jeg ikke lige har været forbi Instagram, fordi livet bare blev levet), har jeg rent faktisk været glad. Sådan rigtig grund glad.

Én enkelt dag vågnede jeg og følte mig lidt morgensur. Mest fordi jeg følte jeg havde sovet over mig og hele tiden var et skridt bagud i forhold til, hvordan vores morgener plejer at forløbe. Jeg snerrede af min mand og skyndte på min datter og hund. Det var absolut unødvendigt, for jeg nåede på arbejde et kvarter før tid så jeg pakkede pænt min gnavenhed sammen igen.

Jeg tænker, at jeg vil dele alle mine 100 dage her, delt op i fem afsnit og med 20 dage i hver, da jeg gerne vil se mere på hvilken effekt det har på mig, at fokusere på at være glad.

Du kan også følge med på min Instagram hvor jeg deler billederne dagligt under #100dagemedglæde.

Har du nogensinde prøvet et lignende projekt eller har du måske erfaring med også at kunne styre din egen glæde, blot ved fokus? Så vil jeg gerne høre mere om det i kommentarerne ©

Kommentarer

Populære indlæg