frugtpizza - sund og sjov dessert eller mellemmåltid

frugtpizza - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

Hjemme hos os er vi vilde med pizza. Min mand er verdens bedste pizzabager, hvis jeg skal sige det. Han laver en mega sprød dej, en fantastisk pizzasauce og kommer lige tilpas fyld på toppen. Kræs for ganen! 
Det kan være vi skal have ham til at dele en pizzaopskrift på et tidspunkt... Sådan en rigtig pizza, ikke en frugtpizza som denne. Det er hovedsageligt ham der laver aftensmad. Faktisk kan jeg næsten ikke huske hvordan jeg laver de mest basale aftensmadsretter længere, fordi det er så sjældent. Jeg er til gengæld mester i morgenmad og retter i den mere søde genre.

Men den her pizza er ikke fra min mands hånd. Det er nemlig indenfor mit domæne. Dessert og frugt i kombination, og faktisk en ret sund dessert selvom den stadig er lækker. Kan også gå som mellemmåltid og langt de fleste børn kan også være med her.

Ingredienser:
Vandmelon, skåret i skiver på ca. 1 cm tykkelse, som basis pizzabund
Udover melon som pizzabund er topping valgfrit

Forslag til topping:
Banan skåret i skiver, vindrueri halve, blåbær, hindbær, kiwi eller anden yndlings-frugt
Revet kokos som erstatning for revet ost
Spiselige blomster pynter også så fint herpå, fx. stedmoderblomster eller hyldeblomster
Chokolade eller karamelsauce, bare fordi det er sødt og lækkert, men bestemt ikke nødvendigt

Fremgangsmåde:
Placer melonen på en fin tallerken, fyld topping og pynt på, server. Du kan også servere topping i små skåle, så man kan sidde ved bordet og pynte sine pizzaer sammen. Om du/I er til slices eller en hel pizza til hver, er helt op til jer! Haps, klar til at spise.

Jeg synes det er ret lækkert på den her måde og selvom det bare er en masse forskellig frugt så føles det på en måde forbudt-lækkert. God som dessert på en varm sommerdag eller som mellemåltid efter en lang dag på job og i dagsinstition.

Hvad med dig, har du prøvet en frugtpizza før, synes du det er lækkert?



frugtpizza - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

frugtpizza - @juliemakes - hejmagi.blogspot.com

Kommentarer

Populære indlæg